نمایندگان مجلس با تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کردند که خون شهید سیدحسن نصرالله رژیم صهیونیستی را نابود می‌کند و باید پاسخ ترور شهید نصرالله وهمراهانش، به جهنم فرستادن نتانیاهو و تمام کابینه‌اش باشد.

مجلس شورای اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

با اعلام شهادت دبیرکل حزب الله لبنان، نمایندگان مجلس مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشتند و شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفتند که در زیر می‌خوانید.

مجتبی یوسفی عضو هیات رییسه مجلس:

«طبیعت مقاومت، قائم به فرد نبودن آن است. پرچم مقاومت هیچگاه بر زمین نخواهد ماند و از شانه بزرگ مردی به دست دلاوری دیگر می‌رسد. صهیونیست ها برای نابودی خود عجله دارند؟

تردید نکنید؛ شک و شبهه در تحقق امر الهی و پیروزی حزب الله بر دشمنان جایز نیست. بی تردید دشمن با این حجم ترور به دنبال پوشاندن شکست‌های یک سال گذشته خود در میدان نبرد است. خون شهدا مبنای نابودی صهیونیست ها و قطع سر سگ آمریکا در منطقه خواهد شد.»

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار:

«شهادت ابر مرد جبهه مقاومت و سید شهیدان طریق قدس را به همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض مینمایم. جهان عرب سالها زیر سایه ی بلند آن مجاهد بزرگ ذلت و حقارت سران مرعوب خویش را به نظاره نشست. آمریکا و باند تبهکار صهیونیستی تاوان این جنایات تاریخی خود را خواهد داد.

جبهه باطل باید بداند هر علمدار مجاهدی که بر زمین می افتد خود علم و پرچمی در اهتزاز می شود که سایر مجاهدان با تاسی به مرام و راه او، ظلم ستیزی را بیش از گذشته تداوم می بخشند. حق حتی اگر بر سر نی‌ شود، باز هم قرآن می خواند. دیو سیرتان بدانند حق مداران جاودانه‌اند.»

مصطفی نخعی نماینده نهبندان:

«اسرائیل جز زبان زور زبان دیگری را نمی‌فهمد. با مذاکره نمی‌توان انتظار صلح داشت. تل آویو تا حرارت آتش را پشت گوش خود حس نکند تن به آتش بس نخواهد داد. إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ.»

منصور شکرالهی نماینده کهنوج:

«بار دیگر دست پلید رژیم جنایتکار صهیونیستی، به خون یکی از پاک‌ترین و شجاع‌ترین نیروهای اسلام، آغشته گشت. ضمن تسلیت شهادت آن مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله⁩ رهبر حزب الله لبنان، راه مقاومت، باصلابت‌تر و قدرتمندتر از همیشه ادامه خواهد یافت.»

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد:

«هرچند غم شهادت مجاهد نستوه حاج سید حسن نصرالله جانکاه است اما ذره‌ای نمی‌تواند از حرکت جریان مقاومت که هدفش نابودی رژیم غاصب صهیونیست است بکاهد. با فرمان امروز ولی امر مسلمین جهان حجت بر همه تمام شد، بنده اعلام آمادگی می‌کنم که در صورت نیاز به جبهه‌های نبرد علیه اسرائیل اعزام شوم.»

محمدرضا احمدی نماینده رشت:

«خون نصرالله اسرائیل را نابود می‌کند...
‏حسن نصرالله کسی بود که اتحاد شیعه و سنی و مسیحی را به وجود آورده بود و همه او را دوست داشتند. مطمئن باشید با ریخته شدن خون او خون منطقه به جوش خواهد آمد و اسرائیل نابود خواهد شد. یاایها المسلمون اتحدوا اتحدوا.»

زینب قیصری نماینده تهران:

«مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلࣰا
‏ مقلدان خمینی (قدس سره شریف) سرنوشتی جز شهادت ندارند.»

فتح الله توسلی نماینده کبودرآهنگ:

«جهان اسلام مرد بزرگی را ازدست داد که مادرگیتی همچو فرزند نزاد. رهبری حکیم، عاقل، استراتژیست، ولایتمدار، دلسوز، شجاع. قدرت نمایی‌های اخیر رژیم بدون شک بی پاسخ نخواهد ماند و فرماندهی معظم کل قوا، شعام و سپاه در کنار مقاومت تدابیر لازم را برای پاسخ قاطع به این همه جنایت خواهند اندیشید.»

سیدمحمود نبویان نماینده تهران:

«پاسخ ترور شهید سید حسن نصرالله و همراهانش، باید به جهنم فرستادن نتانیاهو و تمام کابینه اش باشد، جز این اقدام، بازدارندگی برای رژیم قاتل و جنایتکار صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد. اگر امروز اقدام نکنیم، فردا دیر است.»

احمد راستینه نماینده شهرکرد:

«خون پاک سید حسن نصرالله، طوفان عظیمی از اراده جوانان شکل خواهد داد و به نابودی رژیم اسرائیل ختم خواهد شد. در حالیکه بغض و خشم نشسته بر قلب هایمان و عزادار سید مقاومت هستیم، آماده جهاد برای مبارزه‌ایم، جوانان عزیز جبهه مقاومت بدانند که در کنار آنها آماده شهادت تا آزادی قدس شریفیم.»

احسان عظیمی راد نماینده مشهد:

«طومار صهیونیست‌های تروریست با شهادت سید مقاومت، ⁧شهید سید حسن نصرالله⁩، در هم خواهد پیچید.»

محمدمهدی شهریاری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:
« جنایت صهیونیست‌ها در ضاحیه لبنان یک عمل غیرانسانی است که باید توسط کشورهای اسلامی در سطح بین‌المللی به طور جدی مورد پیگیری قرار گیرد. ایران نیز همچون گذشته در کنار ملت مقاوم لبنان و جبهه مقاومت ایستاده است. صدای حق خاموش شدنی نیست!»

حسین صمصامی نماینده تهران:

«وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ. شهادت سید مقاومت سید حسن نصرالله به عموم مسلمانان جهان بخصوص مجاهدان راه حق تسلیت باد.»

احمد بیگدلی نماینده خدابنده:

«اینجانب شهادت اسطوره مقاومت و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان مقاومت را به ساحت مقدس صاحب الزمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای(مدّ ظله العالی)، جهان اسلام، جبهه مقاومت، ملّت شریف ایران و لبنان تسلیت عرض می‌نمایم.»

کد خبر 885579
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علیرضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۸
    0 0
    به نام خدا نمی خواهم بگویم چنگ ، ولی طوری عمل کنید که شرمنده پیغمیر و آل پیغمیر و شهداء و صدیقین نباشد و فردای قیمات بتوانید و بتوانیم پاسخ بدهیم